søndag den 19. april 2015

Overdækket terrasse :-)


Sikke dog et helt helt fantastisk vejr weekenden har budt på, og vejrprognoserne lover, at det skal vare et par dage endnu..... Heldigvis....

Mit helbred er stadig under rekreation, så det var først sidst på lørdagen, at jeg sådan forsøgte at lave lidt.... Få startet lidt op i haven, og i det hele taget få jord under neglene.

Jesper har bygget noget helt fantastisk på vores hus i weekenden. Han har lavet et halvtag over vores nye terrassedør, således, at vi nu kan bruge den del af terrassen, meget mere af den kommende sæson. Selvom det øs regner, så kan vi stadig have døren åben, og spise ude hvis temperaturen tillader det....

Allerede idag, hvor taget blev monteret, kunne vi mærke hvor lækkert der er der ude. Graderne var lige lidt højere, og vi kunne sidde ved havebordet og nyde årets første jorbærkage... Og nu skal jeg så til at spekulere lidt i, hvad der skal gro der inde.... Jeg drømmer om enten et par store klematis der kan klatre rundt under taget, eller en stor vinranke der også klatrer rundt.... Jeg ved ikke hvad der er nemmest at få til at gro, men det skal undersøges.... I hvert fald skal vi have skabt en rigtig hyggelig stemning, med lyskæde og masser af grønt under taget.....

I formiddag havde pigerne også en veninde på besøg, der blev hoppet i trampolin og spist frokost udendørs.... Det har i det hele taget været en virkelig dejlig dag.

Man kan også følge hvordan haven bare skyder frem med grønne blade. Fra dag til dag kan jeg fornemme hvordan buskene foran terrassen tætnes, og bonderoserne kigger allerede spædt op af jorden.... Desværre er mine kæmpe valmuer gået til over vinteren, jeg tror det er snegle der æder dem. For jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor pokker de ikke kommer.... Jeg købte 3 store stauder sidste år.... Men så må jeg ud og investere i nogle nye i år, det er en af mine yndlingsblomster, de SKAL bare være i haven....

Imorgen skal jeg igang med arbejde igen, det bliver helt sikkert hårdt for hovedet og kroppen at komme afsted, men jeg glæder mig i den grad også til blive en del af kontoret igen.... Og så ikke mere sygdom nu.... TAK......








PS..... Det er fundet en vinder af ENSO stellet, så kig over under kommentarene, der kan i se den heldige :-)

3 kommentarer:

  1. wonderfull springtime :) (ihana kevätaika)

    SvarSlet
  2. Sååå smukt! Og så er jeg bare så vild med opdelingen af haven. Vores er virkelig dum og svær at indrette, synes jeg. God weekend til jer.

    Kram

    SvarSlet
  3. Så glad for at jeg har funnet din blogg, den er nydelig :)

    K.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...